צלצל/י  050-9006596

מתי נכון לטפל

 

 

 

שואלים אותי האם נכון להתחיל טיפול  עם הילד עכשיו בקיץ?!  עכשיו כשהוא בבית, למרות שהתיסכול והבכי,  נובעים מתוך כותלי בית הספר.

 

היות ושינוי התנהגותי קורה, כשאנו "מפרשים" אירוע בצורה מסוימת(חדשה, אפקטיבית לנו יותר במובן הסובייקטיבי), מגיבים אליו מבחינה רגשית וכמובן התנהגותית.

 

"התת מודע שרואה "כי טוב", מעבד את ההתהגות החדשה שלנו ו"מאמץ" אותה עד לכדי הרגל".

 

חשבו על סיטואציה בה הילד שלכם, נכנס לבית הספר  ועובר במסדרון הריק הצדדי, כל זאת על מנת לא "להתקל"  באף תלמיד אחר?

חשבו על סיטואציה בה המתבגר שלכם, יוצא מכתתו בהפסקה(אם בכלל), הישר אל המדרגות הסמוכות לכיתה (דרך עקיפה) לחצר, וכל זאת על מנת לא להתקל באף אחד שיעיר לו, שיטריד אותו, או אפילו שלא יראו אותו כי ממילא הוא "בלתי נראה".

 

בסדרת המפגשים, אמצא את "הסיבות" להתנהלות זאת.

                        ננתח את הפירוש להתנהלות הזאת 

                        נמצא את "הכוונה" החיובית מאחורי ההתנהגות "המחבלת".

                        נחפש אלטרנטיבות חדשות שיענו על "הכוונה החיובית" אך לא באמצעות התנהגות "חבלנית" אלא,

                        באמצעות התנהגות אפקטיבית למטופל.                                           

 

תוך כדי סדרת המפגשים, נכוון את המודעות העצמית אל "המשאבים הפנימיים"  שהיו חבויים ולא נתנו אליהם את הדעת.

נעכל אותם ונתרגל להשתמש בהם באמצעות דמיון מודרך במצבים אופציונליים מהעבר ונשליך אותם אל העתיד.

"העבודה בהשלכה על העתיד",  בודקת את התת מודע, האם הצליח "לקבל" על עצמו , סיטואציה שבה פעל, בצורה חדשה ואפקטיבית ומה בדיוק, הסיטואציה גרמה לו לחוש,לחשוב, איך היא גרמה לו להתנהל שם(בחינה התנהגותית).

 

כשכל אלו ועוד, "עונים" נכונה לכיוון דרך חדשה, מוכוונת הצלחה ואיכותית למתאמן-או אז נוכל לצאת לדרך ולהתאמן "על חם" בחיי היום יום.

נתחיל בסיטואציות בסביבה התומכת יותר, שם המתאמן יחווה הצלחות,  אשר יעזרו לבטחון העצמי שלו וילטפו את "האגו" .

כשנבין כי ההצלחות הללו "עשו את שלהן"  נגיע לשלב הבא, בו נעבור לסביבה "רחוקה" יותר ו"מגוננת" פחות.

גם כשהשלב הזה יעבור בהצלחה יתרה או אז מן הסתם גם יגיע "זמן בית ספר", מה שיעמיד את המתאמן "במבחן" המציאות.

 

פתיחת מגוון האפשרויות העומדות בפנינו בכל "סיטואציה" ,  תפתח את כישורי המתאמן לחשוב תמיד על עוד ועוד אפשרויות של "התנהגות" או פירוש סיטואציה למקום האפקטיבי לו.

ההפנמה כי אין כישלון ויש רק נסוי ותהייה/טעייה ו-משוב. עושה משהו "חדש" למערכת החשיבה שלנו, אנו מתוכנתים לחשב אחרת, לנתח  כל סיטואציה, למשב ולנתח על מנת ליישם את "השגותינו" לגביו לטובת  למקרה הבא. כך שבמקום כישלון, נמצא הזדמנות ללמידה ולצמיחה.

 

אז כדי שכל אלו ועוד יקרו, ברור כי "זמן נכון" לטיפול הוא תמיד עכשיו!

 

אהבתם? מוזמנים לשתף, לפדבק ולשלוח לחברים שלכם.

אם אתם מעוניינים לקבל עוד מאמרים, קצרצרים, מוכווני טיפול בילדים ומתבגרים, אתם מוזמנים להכניס  את פרטיכם ל"דיוור הישיר" ותקבלו את העדכונים "חמים מהתנור".

 

 

 

 

 

להתייעצות ראשונית ולקביעת סדרת אימון: 050-9006596

או באמצעות פניה ישירה דרך האתר. www.facebook.com/riki.coach.nlp

 

אתם יכולים למצא אותי גם בפורטל הבא:  http://www.coaches.co.il/