צלצל/י 050-9006596

 

                                                    דימוי עצמי

                                                     

 

הדימוי העצמי שלנו הוא התפיסה שלנו -את עצמינו.כשאני מסתכל במראה מה בדיוק אני רואה?!אני רואה השתקפות של מישהי יפה,חמודה,חכמה,אנטיליגנטית או מחוצ'קנת,מכוערת,"דובה","מוגבלת",וכו...

הערכה ובטחון עצמי,  הם פועל יוצא מאותו דימוי עצמי גבוה/נמוך של כל אחד ואחד מאתנו.

כיצד נבנה דימוי עצמי?!

סביבה קרובה:עד גיל 7-8  הילדים שלנו מושפעים בעיקר מאיתנו ההורים.ככל ש"נעצים" את ילדינו בכוחות כן יוכלו אלו להתמודד נכונה עם הסביבה שאליה הם שייכים:גן,בית ספר,חוגים ועוד...מה משאומר כי לנו הורים יש את  הזכות הנפלאה הזו לגיבוש הדימוי העצמי של ילדינו.

ככל שנפדבק את ילדינו נעצים את היתרונות שלהם כך הסיכוי הגבוה כי יגדלו להיות בעלי בטחון והערכה עצמית גבוה.

 

"פידבוק":הדגשת יתרונותיו של הילד (חזק,חכם,חרוץ,נדיב,אוהב לעזור,בעל תושייה ועוד ועוד....).החשוב הוא לפדבק נכונה את יתרונותיו הווה אומר  לא לאמר לילד דברים שילמד בעתיד כי אינם נכונים אלא, לחזק באמת את היתרונות שמצאתם בו ,בצורה זו ילמד לבטוח בכם ההורים,ילמד להשתמש ביתורנות אלו הן בסביבה הקרובה לו והן בסביבתו הרחוקה יותר.

 

אם נדאג למצא את היתרונות האלו כמה שיותר מוקדם ונוסיף עליהם כל פעם עוד ועוד יתרון,כמו ארגז קטן שניתן לפתוח להכניס "יתרונות" ולהוציאם בעת הצורך.אותם יתרונות יהפכו עד מהרה למשאבים שגם כמבוגרים ילדינו יוכלו להיעזר בהם. ככל שיוכנסו לארגז זה עוד ועוד יתרונות/משאבים  ונלמד את ילדינו לשלוף אותם בזמנים הנכונים,בעזרת גמישות מחשבתית/התנהגותית/רגשית ,כך יוכל ילדינו לנצל משאבים אלו למקומות האפקטיביים לו.אנו ההורים נרצה ואף נדאג כי "הארגז" של ילדינו יהיה מלא תמיד .

 

אנלוגיה יפיפייה של ד"ר ריצ'ארד לבוי "כלכלת האסימונים" בהם ילד "מבזבז" את  האסימונים(היתרונות/המשאבים) שלו כי הם בעצם מתכלים ,הוא מבזבז אותם במלחמת ההשרדות היום-יומית,בבית הספר,מול חברים מול מורים ועוד...לכל יש לדאוג תמיד שהילד יהיה "מצויד "בהרבה מאוד אסימונים אלו אחרת יהיה מתוסכל ויגיב בצורה קשה.כלכלת-אסימונים-ריצארד-לבוי.

 

ילדים רבים,  שלא דאגו "להזין" אותם בכל אותם "יתרונות" ובכל אותם "משאבים",   מוצאים עצמם בגילאי העשר'ה, חסרי ביטחון עצמי,חסרי הערכה עצמית שלרוב באה לידי ביטוי במישור החברתי ובמישור בלימודי .

ארגז הכלים הפנומנלי של שיטת ה-NLP , ממלא את הארגז של כל מתאמן ומתאמן,  בכל אותם המשאבים,  שבעצם קיימים בו בלאו הכי,  אך לא דאגו להעלותם מעל לפני השטח ולנצלם .

 

אחת מהנחות היסוד העוד יותר מעצימה היא:כי אין אנשים מקולקלים, אין צורך לתקנם. כל שיש הוא,  להפנות את ה"זרקור" הישר  אל אותם "חוזקים" הטמונים בו,  להעירם,  לעיתים אף "לטלטל אותם" ולחבר את המתאמן הישר אליהם.

ילד מועצם, נער מועצם ,בוגר מועצם , יפנה את כל המשאבים שלו למקומות הכי נכונים עבורו-כל אחד ואחד מאתנו עושה זאת, אלא אם כן יש בעיה בדימוי העצמי בבטחון ובהערכה העצמית,  כשכל אלו נמצאים, מרופדים היטב. העוצמה נמשכת למקומות היעילים כשהנחת היסוד היא :

אנחנו שועטים לעבר ההנאה(כל מה שעושה לנו טוב-הצלחה,אהבה,משפחה,עבודה) ובורחים מכאב(כל מה שהוא ההפך מהדברים שציינתי.

בואו נדאג שלילדים שלנו יהיה ארגז מלא,  מועצם. שבכל רגע ורגע נתון,  נהיה רתומים למלאו מחדש,  עד שנגיע למצב: בו הילד בעצמו,  ימלא את הארגז שלו בכוחות עצמו-כמתבגר ומבוגר-בכל הידע העצום שהוא לומד בכל רגע ורגע נתון.

 

 

להתייעצות ראשונית ולקביעת סדרת אימון: 050-9006596

או באמצעות פניה ישירה דרך האתר. www.facebook.com/riki.coach.nlp

 

אתם יכולים למצא אותי גם בפורטל הבא:  http://www.coaches.co.il/