צלצל/י  0509006596

 

 

 

העיקרון בו אנו "מקדמים" את הכשרון של הילד בלא שיצטרך להטריד

                                                  את עצמו בדברים שמעכבים ילדים/בני נוער בדרך כלל כגון:

                                                  מה יאמרו כולם? מה יחשבו עליי? איך יתנהגו אליי?

                                                  או לחלופין, גורם לא פחות מעכב,האמונות שלו לגבי עצמו:

                                                  אני לא אצליח! אני לא מסוגל! אני לא יודע כלום! ועוד....

 

כל החלום שלנו כהורים, כל יהווינו מושלכים אל עבר הילד שלנו שיצליח בדיוק כמונו, או שיצליח היכן שאנו ההורים נכשלנו!

האמונות שילד מאמץ לעצמו מתחילת דרכו (לפחות עד גיל 7-8), זה מאתנו ההורים-הסביבה הכי קרובה של הילד(אסייג ואומר בדרך כלל).

כל אמונה מחזקת-תחזק את הילד שלנו, תגדיל את "הכלים" שיהיו באמתחתו בצאתו לעולם האמיתי.

כל אמונה "מגבילה", תגביל את צעדיו בחייו כמתבגר ואח"כ כמבוגר.

המקום שלנו, כמאמנים,כמטפלים,כמנחים-

הוא "לעלות" על האמונות "המחלישות", "המעכבות", "לפורר" אותם לחלוטין,להעלים אותם ולחבר את המתאמן אל "המשאבים"  שלו תוך כדי "העצמתם".

נמצא כי לרוב, ההצלחות שלו בתחום מסוים אינם מושלכות למקומות נוספים, התפקיד שלנו (כמנחים,מאמנים,מטפלים), לכוון את ההצלחות גם במקומות חזקים פחות.להשליך את "היכולות"  הנפלאים של המתבגר למקומות,למחוזות נוספים שטרם השכיל לעשותם בכוחות עצמו.

בדיוק במקום הזה, בו נפתחת ומתגלה יריעת  ההצלחות והאפשרויות בהן הוא כן מצליח, מתחזקת האמונה של המתבגר בעצמו,הדימוי העצמי שלו גדל, הדבר בהחלט משליך על הבטחון העצמי שלו, האמונה שלו בעצמו-כמו ערימת חציר,  ככל שמגלגלים אותה עוד ועוד העירמה הולכת וגדילה-עוד חציר נערם, כך בדיוק הולך וגדל "ויערם" הדימוי העצמי שלו.

ברגע שתהיה שם בהירות לגבי חוזקיו הנוספים, ברגע שיתברר לו כי גם במקומות שלא "ידע" עליהם ולכן גם לא התקרב לממשם,הוא "תותח",  הוא יאמץ לעצמו דרך חדשה לגלות עוד ולהתנהל אחרת בעולם.

"רוב רובינו כהורים ובכלל כמבוגרים, תופסים אי הצלחה ככשלון".

אך ראו זה פלא:

ברגע שהתפיסה לחוסר הצלחה מתקבלת כניסוי וטעייה/תהייה בלבד, וכי לכל מעשה ניתן  משוב לצמיחה. ומשוב שכזה ידרבן  אותנו(במקומות שטרם השגנו את יעדינו).

בבדיקת אפשרויות נוספות לעשייה, אנו מפתחים אצל המתבגר את שימת הלב אל "הדרך" שבה הוא מתנהל, זאת אומרת שכבר בזמן "העשייה" יש את הדיבור העצמי של:אולי יש מקום חדש להתנהלות? אולי כדאי לנסות כאן משהו אחר-אפקטיבי לי יותר?! שוב הנ"ל מפתח את "היציאה מחוץ לקופסא", את המבט הרחב, להגדיל עוד ועוד את יריעת המחשבה, בעקבות זאת את ההתנהלות, הווה אומר את העשייה בפועל, ובהתאם את ההרגשה בעקבות התוצאות שיבואו לאחריהן.

ללמוד מהדרך זה אומר שככל שנחווה "אירועים" בדרך להשגת המטרה, כך נלמד,נסיק מסקנות בהתאם ונחכים לגבי,  מה "עובד" ומה פחות "עובד". ככל שנהיה יותר ויותר גמישים מחשבתית,התנהגותית,רגשית, כך נוכל לתמרן יותר ויותר בכל התנהלות, נהיה הרבה יותר אפקטיביים גם להתנסויות הבאות.

 

ניתן להשליך את האמור לעיל על כל תחום:חברתי,לימודי,זוגי מקצועי עוד ועוד תחומים שמספרם ילך ויגדל עם הזמן.

ככל שנחזק את ילדינו, בדיוק במקומות האלו שהם נותנים "ציונים" לעצמם ומתרגמים, מפרשים,מה לעמה לעשות כל מקרה ספציפי- להעצמה או להחלשה עצמית. הם ילמדו לפרש כל סיטואציה כסיטואציה מחזקת, מדרבנת, מלמדת.

 

בזמן האימון נפתח "השער" בדיוק לאותו נוער שמאוד רוצה, מאוד שואף להתקדם בחייו, ממקום של מצליח, מנהיג, ממקום שמגיע לו להיות במקום טוב יותר,מועצם יותר.

לכם ההורים כל שנותר, הוא להתבונן מהצד על הילד שלכם ולהתפעל מהתהליך שהתכנית מעניקה לו.

 

אהבתם? מוזמנים לשתף, לפדבק ולשלוח לחברים שלכם.

אם אתם מעוניינים לקבל עוד מאמרים, קצרצרים, מוכווני טיפול בילדים ומתבגרים, אתם מוזמנים להכניס  את פרטיכם ל"דיוור הישיר" ותקבלו את העדכונים "חמים מהתנור".

 

 

להתייעצות ראשונית ולקביעת סדרת אימון: 050-9006596

או באמצעות פניה ישירה דרך האתר. www.facebook.com/riki.coach.nlp

 

אתם יכולים למצא אותי גם בפורטל הבא:  http://www.coaches.co.il/